Na co zwracać uwagę, wybierając program do mailingu?

Na co zwracać uwagę, wybierając program do mailingu?

Mailing to ważny element strategii marketingowej wielu firm, zwłaszcza średnich i dużych. Jest on szczególnie użyteczny w przypadku sklepów internetowych, ale oczywiście nie tylko. E-maile są dość tanim sposobem dotarcia do klienta (w przypadku, kiedy nie robimy kampanii płatnej, a wysyłamy wiadomości do naszych subskrybentów, koszt jest zerowy), a jednocześnie potrafią być bardzo skuteczne.

Możemy się jednak zastanawiać: jaki program do mailingu będzie najlepszy dla naszej firmy? Na co należy zwracać uwagę podczas wyboru usługi, aby się nie rozczarować i prowadzić za jej pomocą działania marketingowe szybko, wygodne i skutecznie?

Zwróć uwagę na dostępne funkcje

Wydawałoby się, że w wysyłaniu maili nie ma większej filozofii, ale w rzeczywistości skuteczny mailing wymaga nieco więcej wysiłku, niż mogłoby nam się wydawać. Na szczęście dobre programy mailingowe posiadają szereg funkcji, dzięki którym życie marketingowców staje się znacznie łatwiejsze.

Podstawową funkcją jest oczywiście narzędzie do tworzenia maili. Takie narzędzie może wykorzystywać funkcjonalność drag and drop, która pozwala szybko i wygodnie budować maile z gotowych elementów, ale są też inne opcje.

Jednak samo tworzenie maili to nie wszystko. Bardziej rozbudowane programy do mailingu mogą na przykład posiadać opcję prowadzenia testów A/B. Oznacza to w praktyce, że części odbiorców możemy wysłać jedną wersję maila, części drugą (z na przykład zmienionym wezwaniem do działania, czcionką lub kolorem), a następnie sprawdzać, która opcja okazała się bardziej skuteczna. W reklamach na Facebooku, w Google Ads i innych kanałach testowanie to nieodłączny element pracy marketingowca – nie inaczej jest w przypadku mailingu.

Im więcej automatyzacji, tym lepiej

Automatyzacja pozwala zaoszczędzić bardzo wiele czasu, a jednocześnie nie powinna w większości przypadków wpływać negatywnie na skuteczność prowadzonych działań – może ją nawet podnieść. Dlatego też im więcej opcji automatyzacji daje dany program mailingowy, tym więcej.

Warto, aby miał on możliwość ustawienia różnego rodzaju reguł, które pozwolą wysyłać użytkownikom wiadomości w oparciu na ich działania na naszej stronie. Brzmi to skomplikowanie, ale w praktyce coś takiego wdrożył już praktycznie każdy sklep internetowy i nie tylko.

Chodzi tutaj o wiadomości przypominające o porzuconym koszyku, witające wśród użytkowników czy informujące, że produkt, który przeglądaliśmy, znajduje się aktualnie w promocji. Na początku będziemy musieli oczywiście wszystkie te reguły poustawiać, ale, kiedy już to zrobimy, cały proces będzie przebiegał bez naszego udziału, a my będziemy mogli skupić się na innych działaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.