Podstawy marketingu dla właścicieli małych firm

Podstawy marketingu dla właścicieli małych firm

Podstawy marketingu dla właścicieli małych firm

Jak dobrze znasz podstawy marketingu? Jako nowy właściciel firmy, prawdopodobnie nie znajduje się to na szczycie Twojej listy umiejętności do odświeżenia lub nauczenia się, ale powinno być ważne. Po uruchomieniu nowego biznesu, stworzeniu idealnych produktów i usług, zbudowaniu strony internetowej i opracowaniu sposobu obsługi klientów z pomocą najlepszego oprogramowania CRM, musisz pomyśleć o tym, jak utrzymać rozwój firmy poprzez strategiczny marketing.

W tym artykule odpowiemy na pytania takie jak: Jak dotrzeć z przekazem mojej marki na zewnątrz? Który kanał marketingowy jest odpowiedni, aby dotrzeć do mojej grupy docelowej? Jak reklamować swoją stronę internetową? Jak zachęcić klientów do zakupu?

Co to jest marketing?

Marketing to sposób, w jaki tworzysz świadomość swoich produktów i usług, komunikujesz cechy i korzyści oraz skłaniasz ludzi do kupowania od Ciebie. Możesz to osiągnąć na wiele różnych sposobów, w zależności od tego, kim są Twoi klienci, nisza biznesowa, co sprzedajesz i czy chcesz prowadzić marketing lokalnie, online, czy też łączyć oba te sposoby.

Musisz rynku swoją stronę internetową i firmę z jednego prostego powodu: ludzie nie wiedzą, że istniejesz-jeszcze. Dobry marketing stawia swoją firmę, produkty i usługi przed właściwymi ludźmi, z właściwymi potrzebami, we właściwym czasie.

Najlepsze podejście marketingowe zależy od kilku czynników, w tym od tego, ile pieniędzy masz do dyspozycji, niszy biznesowej, najlepszych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów w tej niszy i czy chcesz zrobić to wszystko sam.

Dzięki odpowiedniej kombinacji oprogramowania marketingowego i narzędzi, możesz rozpocząć marketing już dziś. Następnie, gdy Twoja firma się rozrasta, możesz zdecydować się na zlecenie potrzeb marketingowych małej firmy wyspecjalizowanym agencjom.

Najlepsze kampanie marketingowe wykorzystują wiele kanałów, aby zmaksymalizować swój zasięg i skuteczność. Kanały marketingowe to narzędzia, których używasz i droga, którą podążasz, aby dotrzeć ze swoim przekazem na zewnątrz.

Twoja firma jest unikalna, więc to, co działa dla jednej firmy, niekoniecznie będzie działać dla innej. Zanim zaczniesz planować kampanię marketingową, ważne jest, abyś zrozumiał główne kanały marketingowe, ich zalety i wady oraz to, w jaki sposób mogą pomóc Ci dotrzeć do klientów.

Należy pamiętać, że dużą część marketingu stanowi wybór najlepszego kanału dotarcia do potencjalnych klientów. Kanały te mogą się zmieniać w zależności od produktu, więc warto eksperymentować i sprawdzić, gdzie można zoptymalizować zwrot z inwestycji.

Główne kanały marketingu online to:

Reklama Pay-per-clickReklama displayMarketing w mediach społecznościowychMarketing treści i SEOEmail marketingReklama Pay-per-click w Google

Google Adwords to narzędzie reklamowe typu pay-per-click, które może być bardzo skutecznym kanałem marketingowym dla właścicieli małych firm. Licytujesz słowa kluczowe, a kiedy ludzie szukają tych terminów w Google, Twoje reklamy mają szansę się pokazać. Jeśli użytkownik lubi swoją reklamę, klikają na niego i są wysyłane do Twojej witryny. Google pobiera opłatę za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę.

Zalety pay-per-click

Opłata jest pobierana tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, a Ty możesz łatwo dostosować swoje oferty i budżety, aby odzwierciedlić to, co chcesz i możesz wydać.PPC pozwala na szybkie rezultaty – czasami już w dzień lub dwa po rozpoczęciu kampanii marketingowej!Wady pay-per-click

Musisz bardzo uważnie śledzić swój budżet marketingowy, ponieważ łatwo jest przesadzić z wydatkami na Google AdwordsKonfiguracja i zarządzanie kontem Google Adwords jest czasochłonne.

Najlepsze oprogramowanie i narzędzia marketingowe dla marketingu pay-per-click

Google Adwords i Google Analytics to dwa najskuteczniejsze narzędzia do zarządzania kampaniami PPC.

Reklama display dla małych firm

Reklama displayowa online pomaga dotrzeć do potencjalnych klientów podczas przeglądania przez nich różnych stron internetowych. Tworzysz reklamy na różnych stronach internetowych (zwanych “wydawcami”), które pojawiają się na tych stronach, gdy użytkownicy je odwiedzają. Reklamy te mogą być oparte na tekście lub grafice, mogą również zawierać klipy wideo, animacje lub treści interaktywne.

Zalety reklamy display

Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów na wielu różnych stronach internetowychMoże być mniej kosztowna niż inne opcje marketingoweWady reklamy display

Wydawcy kontrolują wygląd i treść reklam, więc nie zawsze masz pełną kontrolę nad tym, jak Twoje reklamy będą wyglądać.Musisz znaleźć wydawców dla swoich reklam, co może wymagać czasu i wysiłku

Najlepsze oprogramowanie i narzędzia marketingowe dla reklamy display

Google AdSenseGoogle AnalyticsOprogramowanie do zarządzania reklamami HubSpotAdRollRollWorksAdstream

Marketing w mediach społecznościowych dla Twojego małego biznesu

Marketing w mediach społecznościowych wykorzystuje portale społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Instagram do dzielenia się z Twoimi klientami wspaniałą treścią. Najlepszą częścią tego rodzaju marketingu jest to, że jest on wysoce ukierunkowany i elastyczny.

Marketing w mediach społecznościowych ma kilka różnych smaków:

Możesz publikować aktualizacje na Twitterze, Facebooku i innych sieciach społecznościowych, które będą informować swoich zwolenników o tym, co robisz, i akcji pomocne treściMożesz zapłacić za reklamy i posty wyświetlane w kanałach mediów społecznościowych i kierować je dokładnie do użytkowników na podstawie ich zainteresowań i innych czynników.Zalety marketingu w mediach społecznościowych

Tworzenie i prowadzenie kont na głównych kanałach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, jest zazwyczaj bezpłatne.Możesz publikować aktualizacje tekstowe, zdjęcia, filmy, linki i inne, aby utrzymać zaangażowanie klientów w Twojej firmieMałe firmy i osoby prywatne często uważają, że osiągają lepsze wyniki dzięki własnej obecności w mediach społecznościowych.Wady marketingu w mediach społecznościowych

Tworzenie, publikowanie i zarządzanie obecnością w mediach społecznościowych może być czasochłonne – najlepszą praktyką jest również szybkie reagowanie na komentarze i wiadomości użytkowników, co może również zabierać czas z innych aspektów codziennej działalności.Organiczne (niepłatne) posty na platformach społecznościowych nie dotrą do wielu osóbPłatne posty i reklamy mogą być drogie

Najlepsze oprogramowanie i narzędzia marketingowe do marketingu w mediach społecznościowych

HootsuiteBufferSprout SocialContent marketing i SEO dla Twojej małej firmy

Content marketing i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomagają Ci pojawić się w wynikach wyszukiwania, gdy ludzie wpisują określone słowa kluczowe. Marketing treści oznacza, że będziesz musiał tworzyć różne rodzaje treści, takie jak kopie stron internetowych, wpisy na blogu i białe księgi.

Możesz dostarczać treści w formie tekstu, dźwięku, wideo, grafiki lub interaktywnych widgetów – cokolwiek, co najlepiej pasuje do Twojego produktu lub usługi.

Zalety marketingu treści

Możesz tworzyć “wiecznie zielone” treści, które pomogą Ci znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania.Marketing treści ma na celu zaspokojenie potrzeb użytkowników, dostarczenie informacji i rozwiązanie ich problemów – to może zbudować zaufanie i zachęcić do zakupu.Wady marketingu treści

Jeśli nie możesz stworzyć treści samodzielnie, będziesz musiał zatrudnić freelancera lub agencję, aby stworzyć treść dla CiebieTen rodzaj marketingu wymaga znacznej ilości czasu i wysiłku, aby stworzyć treść, która jest interesująca i angażująca dla użytkowników

Najlepsze oprogramowanie i narzędzia marketingowe do content marketingu i SEO

Google Search ConsoleGoogle AnalyticsHubSpotSEMRushEmail marketing dla małych firmEmail marketing polega na pozyskiwaniu adresów email i wysyłaniu do ludzi wiadomości, które ich informują, edukują i angażują. Wiadomości te mogą być bezpośrednio związane z Twoimi produktami i usługami, mogą też oferować pomocne porady, różne punkty widzenia, ciekawe badania i inne formaty.

Kluczową częścią skutecznego email marketingu jest budowanie listy adresowej. Dobrym pomysłem jest tworzenie “lead magnets”, aby zachęcić ludzi do zapisywania się, a także umieszczanie formularzy do zbierania adresów email na każdej stronie Twojego serwisu.

Zalety email marketingu

Email marketing jest bardzo efektywnym kosztowo sposobem na angażowanie odbiorców.Możesz łatwo śledzić, jak ludzie reagują na Twoje e-maileMożesz bardzo precyzyjnie targetować swoje wiadomości.Wady email marketingu

Filtry antyspamowe mogą blokować e-maile

Będziesz potrzebował dużej liczby subskrybentów, aby stworzyć skuteczną kampanięZdecyduj, czy chcesz prowadzić marketing dla małych firm samodzielnie, czy zatrudnić firmę marketingową.

Wiele z narzędzi marketingowych i platform programowych, które wymieniliśmy, jest łatwych do nauczenia się i użytkowania. W początkowym okresie działalności, kiedy dopiero zaczynasz, sensowne jest prowadzenie marketingu we własnym zakresie. Chcesz utrzymać koszty na niskim poziomie i nadal zastanawiasz się nad najlepszymi kanałami marketingowymi i podejściami. Jak Twoja firma rośnie, możesz chcieć zlecić część lub całość swojego marketingu wyspecjalizowanej firmie. Istnieje wiele agencji marketingowych, z których można wybierać.

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu może być niezwykle pomocne w zarządzaniu Twoimi kanałami organicznymi. Od planowania postów w mediach społecznościowych do wysyłania e-maili na właściwej osi czasu, oto przewodnik do tworzenia zautomatyzowanego przepływu marketingu, który działa dla Ciebie. Marketing organiczny jest niezwykle przydatny dla firm. Dobrze wykorzystany, może tworzyć silne powiązania, dzielić się pomocnymi informacjami i budować zaufanie – co jest świetnym punktem wyjścia do sprzedaży Twoich produktów i usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.