Smarownica służy do smarowania dużych maszyn budowlanych, ciężarówek, łodzi, samochodów itp. Najczęściej stosowana jest w warsztatach. Istnieją różne rodzaje smarownic, takie jak ręczne pompy do smaru bez spustu, pneumatyczne lub elektryczne. Te elektryczne pompy smarowe do beczki są przenośne i często są ładowane za pomocą baterii.
Po co są potrzebne pompy do smaru?
Do ładowania pompy stosuje się różne rodzaje smarów. Zwykle stosuje się grubą warstwę ciężkiego wariantu. Dzięki zastosowaniu pomp zapobiega się marnowaniu smaru i zapewnia odpowiednie nasycenie urządzeń poprzez smarowanie ich w razie potrzeby. Do produkcji pomp zwykle używa się wysokiej jakości stali i PU. Poprzez otwór w wyznaczonym miejscu, pompa nakłada smar na sprzęt. Gdy pompy do smaru są używane do smarowania ruchomych elementów, można to zrobić szybko i skutecznie ze względu na ich trwałość. Smarownice najlepiej nadają się do wyposażenia fabrycznego i maszyn, pił łańcuchowych, samochodów, kosiarek.
Zastosowanie pomp do smarowania w różnych odsłonach
Sprzęt i maszyny fabryczne – to pierwszy zakres stosowania. Użycie pompy do beczki to łatwa metoda smarowania maszyn i urządzeń używanych w fabrykach. Ze względu na ich wysokie ciśnienie trzeba być dobrze przeszkolonym, aby z niego korzystać. W przeciwnym razie istnieje ryzyko przesmarowania sprzętu. Aby zapobiec wnikaniu i gromadzeniu się brudu i innych cząstek odpadowych, większość smarownic ma blokadę na górze. Smarowanie jest łatwe dzięki zastosowaniu tych elementów pod równymi kątami.
Piły łańcuchowe to kolejny przykład zastosowania pompy do smaru. Są one konieczne do nasmarowania łożyska prowadnicy piły łańcuchowej. Koło zębate, które znajduje się w tym sprzęcie, pomaga w obracaniu się łańcucha przy mniejszym tarciu. Specjalny rodzaj smarownicy jest zaprojektowany z końcówką przekłuwającą do oznaczania smaru za każdym razem, gdy pompa jest naciskana. Za każdym razem, gdy piła jest używana – należy ją nasmarować. Pompy do beczki są również niezbędne dla samochodów. Do smarowania złączy są używane w samochodach sportowych, pojazdach ciężkich i lekkich. Na wałach napędowych i punktach poszczególnych układów zamocowane są urządzenia smarownicze do ciężkich pojazdów użytkowych.
Natomiast, jeśli chodzi o kosiarki do trawy – pompy są używane głównie do smarowania wrzecion. Pompa służy również do smarowania osi, która może być trudna do zlokalizowania. Pojawia się również potrzeba smarowania podnośnika pedału pomostu kosiarki, ponieważ znajduje się on na dole pedału kosiarki i jest trudno dostępny, gdyby chciało się to zrobić ręcznie, dlatego i tutaj pompa jest koniecznością.