Firmowa strona www
Prowadząc stronę internetową firmy musisz skupić się na tym, aby wszelkie treści jakie są na niej zamieszczane trafiały w odpowiedni sposób do grupy docelowej. Nie wystarczy pisać “suchych tekstów” tylko po to, żeby było coś napisane. Potencjalny klient musi czuć, że słowa te są skierowane właśnie do niego. Oczywiście celowanie do szerszej grupy odbiorców jest o wiele lepsze, niż ograniczanie się do jednej niszy. Jednak wielotorowy przekaz jest zarezerwowany dla tych, którzy dysponują odpowiednimi zasobami ludzkimi, technicznymi i czasowymi.
Firma i strona internetowa – poznaj wartość treści
Jeżeli jesteś w stanie pozwolić sobie na zatrudnienie fachowców lub stałe korzystanie w ramach outsourcingu z pomocy specjalistów od komunikacji – pozwól na sformułowanie oddzielnych przekazów przeznaczonych dla różnych segmentów grupy odbiorczej, z właściwym dla każdej z nich stylem wypowiedzi oraz kanałem informacyjnym.
Pamiętaj również, że w Internecie nie ma czegoś takiego, jak zakończony proces tworzenia strony internetowej. Podejmując się prowadzenia strony firmowej jesteś niejako zobowiązany (zaufaniem swoich klientów) do stałego aktualizowania informacji jakie zamieszczasz, obserwacji rynku i konkurencji, analizy i reagowania na feedback.
Ponadto treść zamieszczana na Twojej stronie firmowej musi być skonstruowana w odpowiedni sposób.
Niezależnie od branży w której działasz i twojej grupy docelowej istnieje kilka wyznaczników, które zawsze się sprawdzają:
- Pisz prostymi zdaniami – prosty i przejrzysty język będzie łatwiejszy do zrozumienia przez większość potencjalnych klientów niż wymyślne metafory i udziwnienia treści. Używają przy tym jednak języka branżowego. Niezależnie od tego jak wykształceni są użytkownicy twojej strony, przyszli tu po konkretną informację i chcą ją zdobyć jak najszybciej.
- Jeden akapit, jedna myśl – twoje wypowiedzi powinny być spójne i przejrzyste, aby poruszanie się po tekście w poszukiwaniu określonej informacji było łatwe dla użytkowników
- Zadbaj o szatę graficzną treści – najważniejsze fakty możesz napisać w formie podpunktów, a kluczowe frazy wytłuścić. To ułatwia odbiór treści, a sam tekst czyni nie tylko łatwiejszym w odbiorze, ale i bardziej estetycznym.
- Odwróć kolejność – zaczynaj każdą publikację na swojej stronie od najistotniejszych faktów – kluczowych i charakterystycznych dla danego tekstu. Czytelnik nie lubi zgadywać, czego będzie dotyczył tekst. Będzie rozgoryczony, gdy dopiero w połowie zorientuje się, że omawiana kwestia w ogóle go nie interesuje. Szanuj jego czas.
Artykuł sponsorowany dla studio cube3D