Skrót „ESM’ nie brzmi zbyt przystępnie, ale w rzeczywistości kryje w sobie coś, co może być przydatne szczególnie dla dużych firm, które szukają sposobu na usprawnienie i zoptymalizowanie procesów. Zdecydowanie warto w związku z tym poszerzyć wiedzę na ten temat. Poniżej wyjaśnimy, co dokładnie kryje się pod tym skrótem, do czego można to wykorzystać i dlaczego jest to opłacalne rozwiązanie. Zapraszamy!
Czym jest ESM?
ESM to skrót od Enterprise Service Management, czyli zarządzanie usługami przedsiębiorstwa. Służy on, jak wskazuje sama nazwa, do usprawnienia pracy w firmie i dostarczania szybszych i lepszej jakości usług, najlepiej jak najniższym kosztem. Tego typu oprogramowanie występuje w różnych formach – to, która będzie najlepsza, zależy od wielu aspektów. Między innymi od tego, ilu pracowników zatrudniamy i na jakie dokładnie sposoby chcemy ESM wykorzystać.
Do czego konkretnie może wybyć wykorzystane narzędzie Enterprise Service Management? Wskazać można bardzo wiele przykładów. Przede wszystkim może się ono przydać do zarządzania incydentami i problemami, a także relacjami z klientami. Swego czasu tego typu oprogramowanie było wykorzystywane przede wszystkim tylko w działach IT, ale aktualnie ich zastosowanie (a także ilość funkcji, które są w ich ramach dostępne) znacznie się poszerzyło.
Co dają narzędzia Enterprise Service Management?
W pierwszej kolejności tego typu narzędzia pozwalają lepiej kontrolować i dokumentować to, jak poszczególne działy i poszczególni pracownicy komunikują się i pracują. Dzięki temu działania firmy nie są rozproszone i trudne do podsumowania czy usprawnienia.
Zebranie wszystkiego w jednym miejscu za pomocą specjalnego narzędzia otwiera drzwi do rozpoczęcia pracy nad optymalizacją świadczonych usług i sposobu ich świadczenia, co jest kluczowe, jeśli chcemy, aby firma osiągnęła sukces i nie została prześcignięta przez konkurencję.
Już teraz właściwe zarządzanie usługami jest bardzo istotne, a wraz z upływem czasu będzie to prawdopodobnie nabierało jeszcze większego znaczenia. Warto więc myśleć przyszłościowo i zainwestować, aby w przyszłości móc cieszyć się z pozytywnych skutków wdrożenia tego typu rozwiązań.
Oczywiście, narzędzie Enterprise Service Management będzie skuteczne jedynie pod warunkiem, że właściwie je wdrożymy i odpowiednio przeszkolimy pracowników, którzy będą z niego korzystać. Dla pełnej efektywności tego narzędzia jest to coś, o co należy zadbać jak najszybciej. Jeśli mamy z tym problem, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zasięgnąć rady i wsparcia u specjalistów.