Czym różni się tworzenie strony internetowej dla e-commerce i firm?

Czym różni się tworzenie strony internetowej dla e-commerce i firm?

Tworzenie stron internetowych z czasem stało się łatwiejsze, przez co dzisiaj jest ich przeszło kilka miliardów. Jako firma czy sklep, nieposiadanie własnej strony internetowej wiąże się bardzo ograniczonym gronem klientów. Tradycyjne metody promocji takie jak marketing szeptany czy reklama telewizyjna odchodzą do lamusa, a w skali globalnej nie sprawdzą się w przypadku mniejszych firm. Do celów promocyjnych i wizerunkowych niezbędna jest dobrze zaprojektowana strona internetowa. Internet jest bowiem najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie nowego, lojalnego klienta. Czym różnią się tworzenie stron www dla sklepów internetowych od witryn firmowych?

Różnice w stronach dla e-commerce i witrynach firmowych

Podstawowym aspektem, na jakim powinniśmy skupić swoją uwagę przy tego typu rozważaniach jest charakter poszczególnych witryn. Zarówno strona dla e-commerce – czyli sklepu internetowego, jak i witryna firmowa ma na celu promocję i pozyskanie nowych klientów. Pomimo wspólnego celu, różnice zaczynają się już na etapie projektowania stron.

Strona główna w przypadku strony firmowej będzie prezentować produkt, świadczone usługi i zachęcać w przyjazny sposób do ich zakupu. Często będą tutaj pojawiały się referencje oraz zrealizowane projekty. Na stronie głównej sklepu dostępne będą widoki poszczególnych produktów, łatwa w obsłudze nawigacja pozwalająca na dotarcie do głębiej zagnieżdżonych części serwisu oraz informacje o promocjach.

Tworzenie stron www sklepu będzie wymagało większego nacisku na doświadczenie użytkownika (UX) i łatwość indeksowania podstron przez wyszukiwarki. Strona firmowa będzie skupiać się bardziej na designie, unikalnej funkcjonalności i zaproszeniu odwiedzającego do działania. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że oferowane usługi będą wymagały podłączenia dodatkowego systemu np. w postaci SaaS, który ułatwi komunikację i usprawni proces sprzedażowy produktu.

Pozycjonowanie, reklama i szkolenia…

Jeśli chodzi o strony internetowe Warszawa świetnie spełni zadanie w kategorii dostarczenia kompleksowej usługi. Wiele firm działających na tym terenie może zapewnić lokalne pozycjonowanie, skuteczną reklamę w mediach społecznościowych, w wyszukiwarkach, a także zapewnić odpowiednie przygotowanie osób odpowiedzialnych za obsługę firmowej strony. Tworzenie stron Warszawa to nie tylko opracowanie nowego wyglądu strony. Usługa ma za zadanie wnieść wizerunek marki na wyższy poziom, prezentując ją w najlepszym możliwym świetle, tak aby mogła równać się z najbardziej konkurencyjnymi firmami.

Dodaj komentarz